Because of the importance of Robert Frank’s The Americans; because he turned to filmmaking in 1959, the same year the book appeared in the United States; and because he made very different kinds of pictures when he returned to still photography in the 1970s, most of Frank’s American work of the 1950s is poorly known. This book, based on the important Frank collection at the Cantor Arts Center at Stanford University, is the first to focus on that work. Its careful sequence of 131 plates integrates twenty-two photographs from The Americans with more than 100 unknown or unfamiliar images to chart the major themes and pictorial strategies of Frank’s work in the United States in the 1950s. Peter Galassi’s text presents a thorough reconsideration of Frank’s first photographic career and examines in detail how he used the full range of photography’s vital 35mm vocabulary to reclaim the medium’s artistic tradition from the hegemony of the magazines.

Reviews:

Mother Jones
http://www.motherjones.com

pdn
http://potd.pdnonline.com


Herausgegeben von Peter Galassi

196 Seiten

Fester Einband / Leineneinband
24.5 x 23 cm

Englisch

ISBN 978-3-86930-735-0
1. Auflage 09/2014

€ 45.00 inkl. MwSt.
Kostenloser Versand

Cookie Einstellungen

Wir verwenden Cookies, um Ihr Erlebnis zu verbessern und Ihnen personalisierte Inhalte zu liefern. Durch die Verwendung dieser Website stimmen Sie unseren Cookie-Richtlinien zu

Notwendige Cookies
Statistische Cookies
Cookies von Drittanbietern
Akzeptieren Einstellungen bearbeiten
steidl.de

Cookie Einstellungen

Weitere Informationen zur Verwendung von Cookies in unseren Cookie-Richtlinien.

­

Notwendige Cookies

Ohne diese Cookies können die von Ihnen angeforderten Dienste nicht bereitgestellt werden.

Statistische Cookies

Erlauben Sie anonyme Nutzungsstatistiken, damit wir unser Angebot verbessern können.

Cookies von Drittanbietern

Cookies von Drittanbietern, die eingebunden werden um personalisierte Anzeigen für Sie auszuliefern.

Cookies, die wir auf dieser Website verwenden